2010/04/19

medvehagymás pogácsa

mindenki, aki ad magára és gasztroblogja van, az mostanában közzétesz egy jó medvehagymás receptet. Valahogy divatja lett. Ez is azok közé a "fűszernövények" közé tartozik, amik időnkélnt divatba jönnek. Az utóbbi években ez történt. És én sem szeretnék lemaradni.
A minap szülémtől kaptam egy csokorral, gyorsan felcsíkoztam, lefagyasztottam ,mert fogalmam sincs, hogy mikor töpped össze - nem akartam megvárni. Hát ennek aztán olyan átható az illata, hogy hosszas szellőztetés után is foghagymaszagú maradt a kisfiam... Aztán ma eljött az ideje, hogy elkészítsem.
Ihletet limarától kaptam, ahogy már sokszor. A túrós pogija volt a bűnös. A mennyiség olyan nagy lett, hogy alig bírtam gyúrni, ketté kellett választani a tésztát. Jó sok tejföllel ment, és a hajtogatás is jól sikeredett. A fagyasztóból felengedett medvehagyma kicsit leveses lett, legközelebb frissen készítem el. Így a tésztából szaggatás után ki- kilógtak a hagymadarabkák - kócos lett a pogácsám, de nagyon jó!
1 kg liszt
1 cs. Rama
1 tojás
0,5 kg túró1,5 ek. só
5 dkg élesztő
1 nagy pohár tejföl

Forró sütőben 15 perc alatt aranybarna lesz. Az elkészültekből visszafagyasztottam, mert különben együltőnkben elfogyasztjuk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...