2011/12/02

házi trüffel -kedtem

Az ajándékdobozba ma ezt a négyféle ízesítést pakolom. A külseje is más és más, hogy könnyebben lehessen válogatni belőlük. Mogyorókrokanttal díszítettem a mogyorókrémeset, a marcipángolyós az csokireszeléket kapott a tetejére, a karamellás pedig tejcsoki bevonatos. És a legszabályosabb golyócskák gesztenyések.
Most nézd meg, hogy milyen omlósan finom lett! Kicsit elölhagytam az asztalon, megolvadt:



a gesztenyést  simán gesztenyemasszából golyóztam és aztán bevonóztam ét- és tejcsokival. Legközelebb érdemes a gesztenyekrémet is kikeverni mással, így elég tömény. :-)

a mogyorókrémes trüffel bolti mogyorókrémből való, jobbik fajtából, magas mogyorótartalommal. Ezt borítottam a marcipánnal, majd a külső borítás. Ez Mozart kugel-ízű.


a marcipános trüffel egy pici golyó marcipán, körötte csokikrém, aztán a borítás
(a marcipán: az aprítógépbe került 10 dkg mandula, majd 7 dkg porcukor. Ehhez a keverékhez hozzáadtam 1 kupica rumot és némi vizet és kézzel összedolgoztam. Alufóliába csavartam és a hűtőbe tettem, sokáig eláll. Lehet ételszínezékkel bármilyen színűre gyártani. )

 (a csokikrém: 20 dkg étcsoki, 1 dl tejszín, 5 dkg vaj, rumaroma)

a karamellkrémes trüffel pedig a házilag készített karamellkrémből kiskanálnyi a csokikrém belsejébe, és úgy burkoltam.
(a karamell: Tubusos sűrített tej kell hozzá mindössze, meg három óra. A tubusból egy üres befőttesüvegbe nyomom a tartalmát, bezárom és kis lángon egy vízzel teli lábasban karamellizálom. A lábasba annyi vizet tégy, hogy a sűrített tej szintjénél kicsit magasabbra érjen és fedd le. Lágy krémes jódolog lett belőle.)

A burkolata mindnek jóféle étcsokoládé gőzön felolvasztva, abba hempergettem meg őket.


Egyenként papírkapszlikba majd a díszdobozba került. Így elsőre 30 darab lett, a bevonáshoz 3 tábla 100 gr-os csoki kellett!




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...