2011/12/01

mozart golyó / bonbon / kocka


elérkeztünk hát ide is! Gyártom a pralinéket, bonbonokat, az elmúlt hetekben 8-10 féle ízkombinációt gyűjtöttem, ezeket mind ki kéne ám próbálni. Az ajándékcsomagok részei lesznek, így biztosra kell mennem. Elsőként a Mozart golyó kísérlete történt meg, tanulva bonbonmániától. Kockásítva.

Marcipán, csoki-ganache, mogyorókrém kellett hozzá csupán, meg bevonócsoki. No meg a legendás türelmem...

A marcipánt házilag készítem, leírása itt. Ehhez 10 dkg mandulából készült mennyiséget használtam. A mogyorókrém ezúttal bolti, a csoki-ganache pedig 10 dkg csoki+ fél deci tejszín+ kis vaj+kis reszelt narancshéj.

A marcipán masszát kinyújtottam két téglalappá, a dobozom volt a méretezés alapja. Vigyázat, nehezen nyújtható, szakadozik, néha foltozni kell. De miután úgyis csoki fedi majd, nem érdemes feladni...

Az egyik kinyújtottat a doboz aljára fektettem sütőpapírra, majd mogyorókrémmel megkentem, áthűtöttem. Majd rákentem a csokikrémet is, megint áthűtöttem. Végül finoman ráborítottam a másik nyújtott marcipánt. Pisztácia reszelék még nagyon hiányzott belőle, ez most nem volt itthon sajna.

Miután jól megdermedt minden, olvasztott csokiba mártogattam és roppanósra hűltek a hűtőben. Ezúttal nincs díszítés rajta, olyan hamar eltűnt...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...