2010/03/03

fonott színes kenyerem

hol van az leírva, hogy csak a kalácsot lehet befonni? Ma úgy keltem fel, hogy befonok egy kenyeret, be én! és hogy látványosabb lehessen, a három fonatot más szinűre képzeltem el - piros, magos és sima. Kiskoromban imádtam azt a pékséget, ahol paprikás kiflit vehettem, szép narancssárga színű lett tőle a kifli tésztája. Ez jutott most is eszembe. Szerencse, hogy megkóstoltam a Bajáról kapott pirospaprikát, jó csípős lett volna a kenyér! :) Szóval az édespaprikát javaslom bele, a mag pedig lenmag lett. Kelesztés után háromfelé osztom a tésztát, kettőt bekeverek a belevalókkal (mag és paprika). Jobb lett volna, ha a paprikát feloldom kis vízben és úgy gyúrom bele a tésztába, legközelebb így csinálom, mert most inkább csíkos lett a kenyér, semmint narancssárga. Végül a három fonatot összecsippentem a felső végén és befonom őket. A fonat végét aláhajtom. Érdemes kicsit a nyújtáshoz, sodráshoz begrízezni a tésztát, vagy lisztezni is lehet, hogy a három fonat picit különváljon a tésztában. Utánkelesztem háromnegyed órát és forró sütőben jól megsütöm. Szeletelve gyönyörű!
A tésztához: simaliszt 28dkg, graham 10dkg, maradék gríz 7dkg, zabkorpa 5dkg
és a szokásos élesztő, langyos víz és fűszerek, tetejére tojás.Ebbe a kenyérbe törtem borsot is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...