2010/03/22

afgán rétes

kiolvastam egy könyvet. A kabuli könyvárus  egy riporternő (Seierstad)tényírása, sok érdekességgel, összességében jó élménnyel. (A Papírsárkányok messze nagyobb élmény volt). Néhol hátborzongató olvasni, hogy az afgánok hogy tudnak a miénktől ennyire eltérő "törvényekhez" alkalmazkodni. Simán évekre börtönbe küldenek valakit, aki képeslapot lop, hogy a gyerekeit eltartsa, így a családjára nagyjából az éhhalált hozzák. Huh.
Az afgán regény adta az ötletet, hogy afgán ebédünk legyen - a szüleim vendégeskedtek nálunk, akiktől a könyvet kölcsönkaptam. Réteslapot készen vettem és előkészítettem kétféle tölteléket. Az egyik egy sajtos, sajtkrémmel, tejszínnel, só, bors, fokhagyma, a másik egy darálthúsos ragus töltelék. A hatlapos réteslapokat szétszedem 4 lapra, hogy ne legyen annyira vastag és ezeket 8 téglalapra vágom fel. A tölteléket bepúpozom, majd háromszögelve felhajtogatom. Egy háromszög 3szori hajtásból áll. Tojással jól megkenem és a húsosokra feketehagymamagot szórtam, a sajtosra pirított szezámot. Forró sütőben sütöttem, cirmosra sült 20 perc alatt. Mártás is járt hozzá: paradicsomos guacamole és sós török joghurt. Villa nélkül, kézzel ettük és jól is laktunk tőle. 4 személyre 2 réteslapcsomag -  el is fogyott. Előtte finom gyümölcslevessel alapoztunk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...