2011/05/05

zsemlék főzött-és-megsütött tésztából


Anyukám névnapjára készült ez a tál péksüti. Boldog Györgyi napot! Ő ugyan most messzebb van, de legközelebb, ha megyünk, mégegyszer kénytelen leszek megsütni. :-)

Mostanában nagy szerencsém van a recept böngészéssel, csuda jó tésztákat találok. Erre Tücsökbogárnál akadtam rá. Régóta dédelgetem a bagel készítést. Érdekes nekem, aki még nem csinált ilyet, hogy a nyers-formázott tésztát ki is kell főzni, utána meg is kell sütni. Vicces. Ez egy ilyesmi recept, csak a forma más. A szerzője perecnek, ropinak titulálja, tényleg van benne valami az íze alapján. Nekem inkább bagel-es. Finom.

Időfaktorokat mostanában igyekszem minden recepthez írni, mert ez az egyik kulcskérdés, gondolom nálatok is. :-) Itt a tészta kimérése, élesztő-ébresztése és meggyúrás 20 perc volt, reggeli alatt, még 8 előtt. Aztán 40 perc a kelesztése, 70 fokra bekapcsolt majd kikapcsolt sütőben, nyitott ajtónál. (ezekben a hűs napokban minden tészta örül a melengetésnek..) Aztán formázása , kifőzése újabb 10 perc. Míg gömbölyítem a zsemléket, a lobogó vízbe dobálom is bele hatosával, 30 mp. majd lecsöpögtet. Eztán sütőlapra kerül és 20 perc a 210 fokon.

9:20-ra jószagú lett a lakás, készülhettünk az elmenős programunkra a gyermekkel.
Az adagból 20 pici zsemlém lett, olyan pogácsa méretűek.

Elhasználtam hozzá:

25 dkg rétesliszt
25 dkg félfogós simaliszt
2,5 dkg élesztő, cukor
2,7 dl langyosvíz
1,5 ek só (aprószemű)
3 dkg vaj

Forró víz 1 zacskó szódabikarbónával

Fentiekből tésztát dagasztok, előtte picit felfuttatom az élesztőt a tejben a cukorral. Kelesztem 40 percet, majd átgyúrom és 20 darabba vágom. Mindből zsemléket formázok. Lobogó sós-szódás vízbe beledobom őket és 30 mp-ig főzöm, fel is jönnek, kiszedem. Ha lecsöpögött, átteszem sütőlemezre sütőpapírra, megszórom magokkal, bevagdosom és 20 perc alatt 210 fokon kisütöm. Ennyi. Milyen egyszerű!

Az egészben a színe a legjobb. Valószínű, hogy a főzés miatt, de ahol bevagdosom a tetejét, oly szép fehér marad, a többi része pedig szinte sötétbarna, anélkül, hogy megégettem volna. Mutatós, vendégvárós tál lesz belőle. Javaslom a dupla adag készítését. Eteti magát. 





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...