2010/11/11

házi marcipán bonbon

nem nehéz, csak időigényes, ha beleszámolom az előkészületeket és a végén az elpakolást is. Én két napra elnyújtottam a készítését. 15 db bonbon lesz a lent írt mennyiségből.

Tegnap.
A darálógéppel ledaráltam 10 dkg mandulát. Hozzáadtam 7 dkg porcukrot és ezzel is forgattam a darálót 3-4-szer. Szép lisztszerű keverék lett. Eztán egy keverőtálban ment bele 1 kupica whisky (igazából rum lett volna, de sehol sem találtam itthon), és nagyon kevés víz, hogy ne túl lágy masszát kapjunk. Félretettem a hűtőbe.

Még tegnap este.
Kandíroztam 2 db narancs héját. (ma derült csak ki, hogy ez a mennyiség sok, 15 bonbonhoz elég lesz 1 narancs is szerintem. Viszont eláll, úgyhogy majd a következő bonbongyártásnál hasznát veszem). Lehet még citromot is adni hozzá. Szóval a kandírozás. Megpucoltam a narancsokat és a vékony héjszeleteket 2*15 percben forraltam (a belére ezúttal nem lesz szükség), félidőben leöblítettem és vizet cseréltem alatta. A harmadik vizet már cukorszirupnak főztem, azaz ment bele porcukor bőven. Ebben forraltam vagy 40 percig, míg a víz nagyjából el is forrt alatta és a szirupban hagytam kihűlni a narancshéjat. Kiteregettem egy zsírpapírra és ment a sütőbe 100 fokon egy órára. Aztán hűlt és száradt egész éjjel. Ez a recept legbonyolultabb része, készen vett kandírozott gyümölccsel is megoldható.

Ma reggel. (ez már csak fél óra volt:)
A kandírozott narancshéjat ledaráltam, kicsit darabosra és belekevertem a masszába. Eztán vizes kézzel golyókat formáztam belőle. Míg ez tartott, gőz felett egy tábla étcsokit pici vajjal megolvasztottam és a golyókat egy kanál segítségével ebben hempergettem. (fú, ez nehéz! Nem túl híg a csoki, ragad mindenhová...). Szilikonon hagyom száradni, közben a díszítés:

Innentől már csak a jó rész jön. Amit a fantáziád enged, meg lehet forgatni a gömböket vagy csak a tetejére szórni ezt azt - nagyon mutatósak lesznek. Az én készletem:

reszelt étcsoki
bolti csokikukac
mandulahéj mozsárban törve
kakaópor (cukrozott is és holland kakaó is)
porcukor
lehet még kókuszreszelék, chilit keverni a kakaóba, tortareszelékek színesben, de tejebn kifőzött pár szem rizs is jól mutathat a tetején. A hűtőben várja meg, míg teljesen megszilárdul.
Mégegyszer a hozzávalók 15 darabhoz:

10 dkg mandulabél
7 dkg porcukor
1 kupica rum (whisky vagy amit szeretsz)
víz
kandírozott narancshéj 1-2 narancsból és lehet még citromhéj is
1 tábla étcsoki meggőzölve
díszítések

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...