2010/07/16

pisztáciás csirkekorma Delhiből

ma valami különleges csirkét akartam. Találtam is egy elég macerás darabot a currys könyvemben, amiről már szóltam itt ( Camellia Panjabi: Legjobb curryreceptek Indiából ). A költözésből előkerült a régen használt wokom is, kitörölgettem, kikentem olajjal.
mennyiségeket most nem tudok írni, minden érzésre ment bele, de aki már csinált valamilyen curryt, bátran kezdjen hozzá - az is, aki még nem. :)
Csirkemellet nyesedékre csíkoztam (ez most nem kockát jelent, hanem tényleg csíkokat, állítólag a formának is nagy jelentősége van az ízekben).
A legmacerásabb része a pisztácia, mert ezt kicsit főzni kell, hogy aztán a puha, barna héjától egyesével(!) meg lehessen szabadítani. Én még nem láttam puha héjától is megpucolt pisztáciát boltokban, de mondjuk így is borsos az ára... ezt robotgépben kis tejszínnel, chilivel, krémsajttal és kesudióval megpépesítettem.
Hagymát, fokhagymát pucoltam. A wokot olajosan felhevítem, és amikor már kicsit füstöl, beledobom a hagymákat. 2 perc, aztán a fűszereket is, meat masala, édeskömény, gyömbér, kurkuma, black onion seat, pirítom. Majd a pisztáciás keverékkel is tovább. Jó sűrű, odaégős az állaga! Aztán rádobom a csirkét, pirítom kis vízzel, majd felengedem, sózom. A legvégén apró paradicsomdarabkák jönnek bele. Puhára főzöm-sütöm-párolom.
Ma egyszerű rizs volt mellé, amire citrom héját reszeltem - nagyon frissítő íze lett.
Érdemes kipróbálni, egy jó étteremben azt mondtam volna, hogy megérte az árát, olyan finom lett...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...