2010/09/11

aszalt paradicsom

vannak régi főzős vágyaim. Hogy készítsek pl. otthon kovászt vagy créme caramell-t és a paradicsomaszalás is ilyen. A nagy bloggerektől merítve bátorságot (gabojsza, chili) rászántam magam és rájöttem, hogy evvel aztán dolog semmi.

Kaptam anyósomtól 15 db érett, szép házi paradicsomot, - olyan édes volt az íze, hogy ilyet még nem is ettem - és azzal kipróbáltam az aszalást. Felét kimagoztam a próba kedvéért, felit nem (használat közben dől el, hogy melyik a jobb - a boltihoz az aszalt hasonlít jobban, de a másik jobban fogyaszthatónak tűnik).

Félbevágtam a paradicsomokat és sütőpapíros tálcára szorosan felrakosgattam, hogy a belsejük legyen felfelé. Aztán megsóztam, megborsoztam, és betettem a sütőbe, amit 100 fokra állítottam. Aztán kezdődött a várakozás.
Eleinte az gondoltam, hogy írok egy villanyóraállást, hogy meg tudjam ítélni, hogy mennyi sütöttem el, aztán ez elmaradt, talán jobb is. Kicsivel dél előtt tettem be, este 8 körül kapcsoltam ki. A kimagozottat előbb kivettem, kb. 7-kor, az megkeményedik/szárad hamarabb. Miután kihűlt, olívaolajat kapott a nyakába és egy kis peperone olajat (http://www.vomfass.hu/ ) is, hadd legyen markánsabb íze. Én még szórtam utána kis oregánót is.
Érdemes a csumarészeket alaposan körbevágni - nekem némelyiken rajtamaradt a kis zöld csumahely és az ha megszárad, bizony nagyon kemény, nem kell rá. Betettem a hűtőbe, majd tudósítok, hogy mennyire áll el.

Az első aszalt paradicsomom!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...