2010/09/27

kenyérhéj kenyér...

nekiláttam életem első öregtésztás sütésének (limarától). Végülis egyáltalán nem ördöngösség, hogy előre bedagasszak egy adag kenyeret. Egy éjjelen át kelt, ahogy a nagyok ezt javasolják, és aztán elkezdtem vele dolgozni. Mivel előre nem tudtam, hogy melyik receptet készítem, így nem vásároltam be, szóval csak abból tudtam válogatni, amit otthon találtam. Ezek voltak otthon: kenyérlisztkeverék rozskenyérhez, félbarna kenyérliszt, simaliszt bl 55, burgonyapehely plusz az öregtészta. Az eddigi tapasztalataimra hagyatkoztam, ahogy az arányokat kitaláltam. Géppel kikevertettem, majd kelesztettem az összekeverés után 2 órát, formázás után mégegyet.

Ezután ment két adagban a sütőbe. Mivel jénaim nincs ( na majd most!), azért egy nyeles cserépedénybe tettem az egyik bucit, lefedtem egy keverőtállal, bespricc alá.

A másik cipó egy szilikonformában landolt, ellapítottam négyszögletesre, leginkább az olasz focaccia formáját vette fel, a tetejét pedig alufóliával borítottam. Átmeneti megoldások, de működtek. Megspricceltem vízzel ezt is. Nekem újdonság, hogy nem kenem be tojással, de szép színe lett.

Hogy a második bucit miért laposra formáztam? A kisfiam 1 éves, jön a sok-sok foga, és már állandóan rágni akar - nagy kenyérhéj fogyasztó vált belőle. Viszont nem akarom, hogy a mi szép kenyereinket rendre megdézsmálja, mezítelen szeleteket együnk - így ez most teljesen az övé - KENYÉRHÉJ KENYÉR :) csíkokra vágom, úgy kapja a markába.

a titkos arányok:

12 dkg rozsliszt keverék
8 dkg félbarna keverék
20 dkg öregtészta
3 dkg burgonyapehely
10 dkg simaliszt BL55
só, 2 dkg porélesztő, cukor, 2 ek olaj
3 dl melegvíz

a sütőt 220 fokra melegítettem, betettem alulra a laposat, felülre a cipót, majd 15 perc után lehalkítottam 200 fokra. Kb. 45 percig sült. Nagyon jó a szerkezete, alig bírtam abbahagyni a harmadik szeletnél.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...