2011/02/07

csőben sült karfiol

ez egy igazán maradék-felhasználós recept. A hétvégén a piacon vettem egy fél karfiolt, ez már nem tudta tovább húzni, ezért ő lett a főszereplője az ebédnek. Nézzük, mi van még. Fél lilahagyma, fél vöröshagyma darabolva, 5 dkg trapista, kis bacon, a tegnapi sült makaróniból egy pici, a húslevesből 2 negyed karalábé és egy darab krumpli. Ezekből dobtam össze az ebédünket, 2,5 főre.

(a kép csupán illusztráció, semmi köze a recepthez - kardamom fűszer - , csak későn eszméltem a fotózáshoz, így a csőben sült karfiol kép nélkül maradt. Volna.)


Megpároltam a karfiolt, krumplit, karalábét, megpirítottam a hagymákat, bacont, a sajtot és a makarónit felkockáztam. Az egészet összekevertem egy szilikon kisformában. 2 tojásból, némi tejből és mozsárban aprított fűszerekből (így sokkal erősebb az ízük) csináltam egy mártás-szerűséget és nyakon öntöttem a cuccot. Só, rózsabors, feketebors, koriandermag, oregano. Kézzel összeforgattam. A pirított bacont külön a tetejére szórtam. Ha sütőben sütök ilyeneket, akár rakott krumplit is, a hozzávalókat általában megpárolom előre, hogy elkerüljem, esetleg nem sül puhára.

Forró sütőben 15 perc alatt készre sütöttem, lefedve fóliával, majd pár perc és rápirítom a tetejét. Igaz, hogy húsmentes egytálétel (majdnem, a bacon miatt), de a kiadós húslevesünk után pont jó lesz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...