2011/02/15

marcipános, konyakos cseresznyés trüffelkocka

A szeretet napjára egy kis édes élvezettel készültem a családnak.

1. Készítettem marcipánt. 10 dkg mandulát megdaráltam, hozzászórtam 7 dkg porcukrot, még daráltam, majd kapott két ek konyakot és kis vízzel elkevertem. Napokra elfeledtem a hűtőben.

2. Készítettem trüffelkrémet. 1 dl tejszínt jól megmelegítettem és beletördeltem 20 dkg csokit, nálam ez 2 tábla volt. Ezután már nem főztem, csak kevergettem, hogy feloldódjanak a kockák. Dobtam hozzá 5 dkg vajat, majd konyakkal ízesítettem. Lefedtem az edényt és ez is be a hűtőbe. Sokáig eláll.

3. Beáztattam konyakba szárított fekete cseresznyét. Napokig ázott a hűtőben.

4. Összeállítás. A marcipánból fólia között lapot nyújtottam és egy peremes műanyag fedőbe terítettem, a széleit körbevágtam. Erre a táblára ráhelyeztem szemenként a cseresznyét majd a trüffelkrémmel jól körbekentem, ellapítottam a tetejét. Felkockáztam és kézzel formázgattam, igazítottam rajta, amolyan kerek szélű négyzetekké akartam.

5. Fedés. Gőzön 10 dkg étcsokit felolvasztottam, kapott pár deka vajat. Nem szabad túlmelegíteni. Szakértő blogok írják a hőmérsékleteket is, én nem mérem, hanem érzésre csinálom. Majd a kockákat villára tettem és egy kanállal körbelocsolgattam és ment a rácsra. Minden darab. Szobahőn megszikkadt, díszítettem a tetejét mandula reszelékkel, gyöngyökkel.

Szép réteges belül. Marcipán talpon trüffelkrém, enyhe rumos íz, és a közepén a lényeg, ahogy ráharapsz a konyakos cseresznyére.

Boldog Szeretetnapot nektek is!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...