2011/02/07

farsangi csöröge

Ebben a gyönyörű időben alig vagyok gép előtt. Fiammal nagyokat sétálunk, élvezzük, hogy hunyorogni kell. :-)

Azért persze mindennap főzök, csak nem azonnal készül belőle poszt. A vasárnapi ebédünket azonban nem hagyhatom szó nélkül. Egy fácán volt az áldozat. Fácánleves készült, majd csőben sült fácán pennével, majd csörögefánk.

A wikibookson 55 féle fánkrecept van, közülük 3 csöröge. Vajon mi lehet az eredete ennek az elnevezésnek?
Olyan fánk ez ,amibe nem kell élesztő, így nemcsak hogy hamar összeáll a tészta, de a sütés is jóval szagtalanabb, tisztább, nem teszi tönkre az olajat, amiben sült.

Bekevertem a tésztáját.

1 pohár tejföl, kispohár, 175gr
3 ek porcukor
3 sárgája
ezeket habosra elkeverem
hozzáadok egy csipet sót és kb. 35 dkg lisztből tésztává gyúrom.

Kis labdává formálva lefedem és a hűtőben pihentetem 1 órán át. Ezután vékony lapot nyújtok belőle lisztezett dezskán, lisztezett nyújtófával és egy derelyevágóval csíkokat szelek. Ezeket aztán masnira kötöm.
(vagy bármilyen más kócos formára). Olajat forrósítok, 175 fokra fritőzben, és hatosával kisütöm őket, menetenként kb. 4 perc, megforgatva.
Lecsöpögtettem és porcukorral szórtam. Én édes narancslekvárral falatoztam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...