2011/02/08

májropogós bundában



megint hűtőtakarítási időszak van itthon és találtam ezt-azt... Például el akarom már használni a kisfiamnak előre elkészített májpüré-kockákat, mert már szépen eszik mindenfélét velünk és jobb inkább, ha frisset kap és nem a hűtőből. Annak idején, amikor májat sütöttem olajban, akkor jópárat leturmixoltam és jégkockatartóban lefagyasztottam neki. Aztán kipattintottam belőle és egy zacsiban tároltam, két kocka feltétnek remek volt egy főzelékre - egyszerű, gyors. Szóval volt 10 dkg májpüré kockám.

És még őszről medvehagyma felszelve, ebből igazám csak 4-5 csipetnyi, nem több és találtam zellerlevelet is.

10 dkg máj (májpüré)
3 szelet beáztatott kenyér
1 tojás
medvehagyma, fél lilahagyma
só, bors, zeller
prézli

egy mixerrel egyneművé kevertem és pihenni hagytam. Majd a terenyemben csinos kúpokat formáztam belőle, utólag még lehet prézlivel keményíteni, ha nehezen formázható, és bepaníroztam. (liszt, tojás majd zsemlemorzsa) Bő olajban sült kis 180 fokon, szép sötétbarnára. Ma zöldborsófőzelékkel ettük. Csak ettük és ettük.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...