2011/08/15

dámpörkölt gnocchival

a hús közelített az egy kilóhoz, nagy adagokban fagyasztottuk le sajna, én elég keveset eszem belőle, szóval két napig egész biztos kitart.

Kellett hozzá:
dám combja kis kockákban, kb. 1 kiló
só, bors, olaj, liszt
5 dkg bacon
1-1 paradicsom, paprika, zeller, kakukkfű
fél leveskocka
fél liter víz, ezt közben még pótolni kell többször is

A husit felengedtem egy éjszaka alatt, reggel fél órára hideg vízbe áztattam. Majd lecsöpögtettem és bepácoltam jópár löttyintés fokhagymaolajba, sóba, borsba. Egy órát állt. Wokot forrósítottam kis olajjal és a felkockázott bacont átpirítottam, kiszedtem, majd a liszttel megszórt husit három adagban szintén megpirítottam. Mindent bele a wokba, plusz 1 nagy paradicsom négybe szelve, 3 fej fokhagyma szétlapítva, egy erőspaprika fele, negyed zeller, fél liter víz és fél marhaleves kocka. Kakukkfű és mehet rotyogni. Jó egy órát, aztán el kellett zárnom, mert mentünk a játszótérre. Ebéd előtt még háromnegyed órát főtt/puhult fedő alatt. Sűrű szaftja van, a bacon talán sok bele. Azért finom ám!

Mellé sk. burgonyás gnoccit tálaltam. Az expressz változatot, vagyis a formázásával nem bajlódtam, hanem kis rudakat sodortam és felszeleteltem azokat. Nem lapítgattam villával, nem gömbölyítgettem, csak zsupzs, bele a lobogó vízbe. Hamar kész lett, később majd leposztolom azt is.

A fotózását már nem érte meg. :-(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...