2011/08/26

túrógombóc

kánikulás ebédhez való ez a finom túrógombóc. Én sohasem készítettem még, de az édesszájú családtagok nagyon díjazták, úgyhogy fogok még. Ráadásul időközben belőlem is édesszájú családtag lett.


éshát a gríz dicsérete. Annyi mindenhez jó, én kenyértésztába is szoktam liszt mellé, de hogy túrógombócba is ez kell, nem gondoltam volna. Kerítettem egy általános receptet és nekiláttam.

fél kg félzsíros tehéntúró
2 tojás szétválasztva
csipet só
1 ek cukor/vaníliás cukor
5 ek gríz

A túrót áttörtem villával. A sárgájákat, sót, cukrot és grízt elkevertem nagyjából és hozzáadtam a túróhoz. Addig kell keverni/kevertetni, míg a színe egyszínű nem lesz, halványsárga. Ez jelzi, hogy a tojások szépen elkeveredtek. Mehet a hűtőbe 1-2 órára, a fehérje is. Majd ebéd előtt egy fél órával a fehérjéből kemény habot vertem és a hideg túrókrémhez adagoltam úgy, hogy először csak 2 ek-val és durván kevertem, hogy fellazítsa a tésztát, nem baj, ha törődik. Majd szépen a többit, már csak lágyan beleforgatva.

Vizes kézzel a diónál nagyobbacska gombócokat formáltam, összesen 21 db lett a mennyiségből. Forró, lobogó vízben főzöm meg, 6-8 perc, ha feljön a tetejére, még kell főzni kicsit.

Porcukorral elkevert tejföllel és pirított zsemlemorzsával ettük meg. 4 személyre elegendő adag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...