2011/10/03

szarvassal töltött tészta


gyors ebédekre, vacsorára. Ehhez persze készen kell álljon egy leveles tészta, vagy sk. vagy mint most nekem is, egy bolti darab.
A tésztával nem így terveztem, de a közös sorsunk úgy hozta, hogy egyben süssem meg. A töltelék ugyanis darabosabb volt a kelleténél, ezért úgy döntöttem, hogy nem sok pici tekercset formázok, hanem egy nagyot. Igenám, de addigra már felcsíkoztam a kinyújtott tésztát, így amikor a töltelékre borítottam szálanként a tésztámat, ezt a szép csíkos mintát hozta ki. Semmi fonás, mint ahogy gyanakodnál, hanem a tésztaszálak kicsit ferdén való elhelyezgetése. Pompás!

A töltelék itthon darált dámhús és csirkemell vegyesen. Fél kiló összesen, fele-fele.

Az ízesítése: 2 fokhagyma a hússal együtt darálva, só és bors, édes pirospaprika, oregano, bazsalikom, kis szezámolaj. Ezekkel jól átgyúrtam és egy éjszakát pihent a hűtőben.

Másnap 1 fej vöröshagymát pirítottam és összekevertem a hússal, fehéredésig pirítottam, felöntöttem 1 dl fehérborral, plusz 1 deci vízzel. Került bele két fél paradicsom, ezt a végén kivettem. 4 fej kisebb gombát is átpároltam vele, jut eszembe, és 1 db sárgarépát nagyon vékonyra szeletelve. Ezt a ragut fedő alatt pároltam meg, 10 perc kb. Majd kihűtöttem és következett a tészta megtöltése.

180 fokos sütőben addig sütöm, míg piros lesz a teteje. Melegen és hidegen is jó volt, igazán.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...