2010/10/18

csicseriborsó leves mascarponéval

egy tartalmas leves kell ebédre. Nézzük, mi van itthon. Konzerv csicseriborsó, konzerv paradicsom, hagyma, répa, mascarpone ( Szarvasi. Ezt jópár napja vettem, édességet akartam belőle, de mostanában édesek voltak a napok, úgyhogy inkább elhasználom). Irány a net és találtam egy nagyjából nekem való receptet a Stahlnál.



A legjobb benne az olasz levesalap, a ....(hogyishívják?) Nagyon ízes, hogy a zöldségeket összeaprítja turmixban kis vízzel, olyan illatos a massza, mikor odateszem pirulni, hogy csak jó lehet belőle. Másik tanítása a receptnek a "szegények bora", azaz balzsamecet felvizezve. Ez olyan ízt adott a levesemnek, mintha káposzta is lenne benne, olyan tartalmas, korhelyesen savanyú ízt. És a harmadik tanulásom, hogy a mascarponét minden fakszni nélkül sűrítéshez tudom használni, mint a tejfölt. A kalóriát most nem számolom...

Ezekből készült:

2 répa, 1 hagyma, 3 gerizd fokhagyma, 5 vékony szelet kis gyömbér
5 dkg bacon
1 ek mustár
kolbász, 1 konzerv paradicsom, 1 konzerv csicseriborsó (ez már puha, nem kell áztatni)
kakukkfű

A zöldségeket a baconnel összeturmixoltam kis vízzel és némi olajon jól megpirítottam. Eztán kapta meg a mustárt, kolbászt, paradicsomot, borsót és ezeket is rotyogásig hevítettem. Majd a kakukkfű a tetejére és lehet felengedni 1 liter vízzel kb. Utánaöntöm a balzsamecetes vizet is, ez kb. 2 dl összesen, 3 ek ecet, többi hidegvíz. Lefedem és magábam elrotyog 10 percig. Elzárom és belecsurgatom a 3 ek mascarponét. El tudom képzeni, hogy majd ebédkor a tányérba is teszek kicsit a mascarponéből.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...