2010/10/15

kakaós csiga



vártam már, hogy végre elkészüljön. Hogy jobb legyen, mint a bolti. Hogy találjak egy tuti receptet. Azt találtam is Gabojszánál, ínycsiklandozót. Nekem picit tovább kell keleszteni és a sütési idő rövidebb. Lássuk. Kell hozzá:

55 dkg liszt
2 dl langyos tej, 1 ek cukor, 2,5 dkg élesztő
1 egész tojás
5 dkg vaj
5 dkg cukor, csipet só

töltelék: porcukor, kakaópor, 10 dkg olvasztott vaj
tetejére sütés közben: 1 dl cukros tej

A hozzávalókból ruganyos, kicsit kemény tésztát gyúrtam (élesztőt felfuttattam előtte) és félretettem, míg duplájára nem kelt.


Eztán kinyújtottam fél centisre, téglalap formára. Megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a szitán át kakaóporral sűrűn, majd porcukorral, szintén sűrűn. 


Feltekertem, mint a beiglit és felszeltem 2 cm vastag szeletekre. Ezeket a sütőlapra fektettem, távolabb egymástól. Az adagból 2 tepsi lenne, én a másik felét még tekercs állapotban lefagyasztottam, remek friss reggeli lesz egyszer belőle.



Be a sütőbe még hidegen, aztán rákapcsoltam 180 fokra. Bent, ahogy melegedett, úgy kelt is a tészta. Kb. 15-20 perc, figyelni kell, ahogy barnul, kivenni és meglocsolni vaníliás cukros tejjel. Egy-két percre visszamehet. Gyorsan kihűl, gyorsan elfogy.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...