2010/10/29

rozsos kenyérpuffedli

az Abo sütnivaló rozsos keverékéből használtam ehhez a tésztához. Igyekszem felidézni a pontos arányokat.

3 dl melegvíz, bele 1,5 ek. olivaolaj
só, 5 ml
30 dkg simaliszt
16 dkg rozsos keverék
10 dkg öregtészta
1 dkg élesztő, kis cukor

dagasztás és kelesztés a gépben történt, ez másfél óra volt ma délelőtt. Kivettem, de közbejött a drága kisfiam, úgyhogy a konyhaasztalon még egy órát tovább kelt, anélkül, hogy átgyúrtam volna. A kenyérsütő üstjéből szépen kipúposodott, mire hozzájutottam, hogy megcsinálom.

Késsel 8-9 darabra szaggattam a tésztát és lisztes kézzel lángosra húzogattam és szaladt be a 200 fokos sütőbe, a rácsra. Míg sült, kétszer jól bespricceltem a tetejükre. Felpúposodtak és úgy is maradtak kihűlés után, mivel vastagabbra hagytam a tésztáját. Isteni belül is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...