2010/10/18

kenyérlepény sütőrácson

K.M. kenyérsütőnek és családjának ajánlva Bécsbe :)

ma reggel bekevertem a kenyértésztát 30 dkg öregtésztával. ezt már el kellett használni, bár nem volt büdös vagy ilyesmi, de mindjárt csinálok újat úgyis. Most kipróbálom a lepényt a kisfiamnak, hogy tudjon megint finom héjakat rágcsálni.

Az adagból 8 lepényt lehet formázni, ezért ennyi gömbre osztottam a tésztámat. Pár gombóc kapott ízesítésnek mozsárban aprított fűszereket, koriandermagot és római köményt. Ettől kicsit marokkói lesz az íze. (Az egész tésztába kevertem még az elején majorannát.) Ellapítottam mindet oválisra, némelyiket kézzel, mintha lángos lenne, párat nyújtófával és már másodjára nem hagytam kelni, hanem 230 fokos sütőben a rácsra tettem.

Hamar kész, 7-8 perc 4 darabonként. Néztem nagyokat, amint szépen felfújódik. Gyönyörűség. A sütőrács becsíkozza az alját, így ez lesz a teteje tálaláskor, mert nagyon mutatós.

Szép sorban tehát:

30 dkg öregtészta, 10 dkg rozsliszt, 10 dkg simaliszt
2,5 dkg élesztő, cukor, só
2-2,,5 dl melegvíz, 1 ek olaj
majoranna, koriander, édeskömény

Ezeket kézzel gyorsan összedolgoztam, majd beolajoztam kívülről a tésztát és ment a hűtőbe letakarva pihenni. Eredetileg azt hittem, hogy jópár óra múlva sütöm meg, de aztán másképp alakult. Túl hamar megkelt a tésztám a hidegben is, nem lehetett otthagyni. Kivettem a hűtőből, 8 részre osztottam, beledolgoztam pár lepénybe a fűszereket és már formáztam is.

Közvetlenül a sütés után így nézett ki:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...