2010/10/16

kenyér kukoricadarával



nem is terveztem, hogy ezt leblogolom, de nagyon finom lett! Csak úgy kísérletezgettem, ezért az arányokat is csak kb. tudom. Meglátjuk a következő sütésnél, hogy eltaláltam-e. ( biztatom is minden sütőstársamat, hogy tegyen azt a tésztákba, ami eszébe jut, valami finom is kisülhet belőle... ) És ez a kenyér a saját aszalt paradicsomom premiere is, mert megbontottam a hűtőben tárolt kis üvegcsét és daraboltam a kenyérbe belőle. A színe nagyon szép, az állaga ruganyos, kicsit talán kevesebb kukoricadarával érdemes, úgy jobban megkelhet és tovább puha marad.

A hozzávalók körülbelül:

7-10 dkg kukoricadara
15 dkg félbarna kenyérlisztkeverék
13-15 dkg öregtészta
10-12 dkg simaliszt
2,5 dkgnyi porélesztő
só, cukor, 3 dl melegvíz
aszalt paradicsom (elhagyható)

Géppel kevertettem, abban is kelt, eztán kiborítottam. Nagyon kell lisztezni és csuda puha a tészta, gyúrásról nincs is szó, csak óvatos formázgatásról. A széleit próbálom behajtogatni, megszórom a paradicsomdarabkákkal és feltekerem az egészet, alig tudom áttenni a jénaiba, annyira lágy.
A jénait sütőpapírral kibéleltem. Ebben hagytam még kelni, bevágtam három helyen a tetejét, bespricceltem vizet a fedő alá meg a tésztára is és hideg sütőbe tettem. 200 fokon 45-50 percet sült. Szép sárgás a színe és helyenként előbukkannak benne a paradicsom darabkák.

Update: harmadik napra már nagyon besűrül a kenyér, érdemes hamarabb megenni. Vagy tényleg kevesebb kukoricadarával csinálni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...