2011/03/03

indiai kenyér: aloo naan


az utóbbi időben jókat főztem, csak épp a dokumentálás maradt el. Próbáltam magam felszabadítani a blogos "kényszer" alól, miszerint mindent, amit főzök, kvázi le kell naplózni. Naneeem! És az alkotói lazaság??! Most ehhez volt kedvem, hogy csak lazán, mindenféle médianyilvánosság nélkül keverjek, kavarjak.
Készültek ezalatt finom levesek: hagymakrém leves, fácánleves, grízes leves. Klassz főzelékek: a klasszikus krumplifőzelék, tegnap isteni zöldbabfőzelék kolbászchipsszel, tökfőzelék. És húsok is: tepsis fácán, kacsacomb, zabpehelyben panírozott rántott dám. Egyszóval nem éheztünk.
Élvezem a szép telet még így márciusban is, továbbra is sokat vagyunk kint a levegőn - hogy lehet majd blogot írni az igazán jó időben?!

Ért egy leírni érdemes gasztroélmény: találtam a sparban egy Rochefort nevezetű vajat, 82% zsírtartalom, gyönyörű zsírpapírba csomagolva, 10 dkg. Élvezet volt, szép élénksárga színével, puha, kenhető állagával. Igazán finom. Kép a borsa.hu-ról.

az indiai kenyérre rátérve.
Szellem a fazékban Aloo naanját olvasgattam és megnéztem hozzá a Manjulas Kitchen videót is. Ezt nem is annyira a formázási segítség miatt javaslom, hiszen nem bonyolult a naan, hanem nézzétek meg, hogy micsoda helyes kis nyújtófája van a hölgynek! Éppen kézreillik és pont az ilyen kisméretű valamikhez való. Szép darab, talán gyerekjátékboltban kapható ilyen méret a fakonyha szerepjátékoknál. Megnézem.
A receptből 6 db 15 cm átmérőjű lepényem lett, ez nagyétkű férfit is beleszámolva egy, másfél étkezésre elég mindössze - pláne, hogy még ki sem hűlt és elkóstoltam egyet simán, friss tejföllel.

Előző nap gyúrtam be tésztát, kelesztettem, csináltam a tölteléket és formáztam gombóccá, hűtőben éjszakázott és ma reggel csak kinyújtottam és nagyon forró sütőben 15 percig szép foltosra pirítottam. Nekem bejött, hogy így kettéveszem a munkát vele és reggelire vagy ebédre friss meleg lepényeink lesznek.

A tésztához:
25-25 dkg sima és tk liszt
1 dkg élesztő, 1 tk cukor, 1,5 tk só
1 dl melegvíz, 2 ek joghurt
2 ek olaj
1,5 tk só

ezekből tésztát gyúrok és a cipót kelesztőtálban megkelesztem, ez legalább 2,5 óra

A töltelékhez:
hát itt rengeteg ízlés beli dolog van - én használtam bátram az indiai ízeket, de simán megcsinálhatod magyarosan is a krumplit.(fokhagymával, sóval, köménnyel). Lényeg, hogy megfőztem 2 nagyobb krumplit és összepürézem, majd megízesítem. Az enyémbe került
gyömbér, római kömény, só, erőspaprika, masala, petrezselyem. Érdemes kóstolgatni közben, azért ne legyen nagyon vad íze!

Miután megkelt a tésztám, hatfelé vágtam, kis cipókat formáztam, majd nagyjából ellapítottam. Mindegyikbe került egy-egy gombóc a krumlipüréből és mint a szilvásgombócot, ráhajtogattam a tésztát és golyósítottam. Így pihent éjjel.
Majd ezeket a gombócokat reggel ellapítottam a nyújtófával szép kerekre, a felszínét beolajoztam vékonyan és 240 fokos sütőben 15 percig sült. Még forrón megkentem finom vajjal, szépen csillog rajta. Jó étvágyat hozzá!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...