2010/01/26

fúziós konyhák: zöldborsó hallal

jó, hogy divatba jött a fúziós konyha kifejezés, én ezt csinálom már évek óta, mármint nem zavart sosem, ha különböző nemzetiségű fűszercsaládokat, főzéstechnikát, húsféléket kevertem. Saját ízlésemmel, szórakoztatóan. :) Most is effélét készítettem ebédre, mindjárt eszem is, csak pár szó.
Zöldborsófőzelék. Közép-Ázsiai eredetű, a magyarok a vándorlásuk során ismerhették meg,a borsó szó maga ótörök eredetű. Én krémsajttal és fűszervajjal (sk. vaj, majorannával és fokhagymával felolvasztva, majd a jégkockatartóban fagyasztom vissza) sűrítem, botmixerrel összekeverem, pürésítem. Egyet sajnáltam, hogy nem volt itthon parmezán (ami ugye olasz), az az íz valóban nagyon jó a borsóval (ötlet Stahltól). Ezt pedig ma hallal eszem meg, hekkel (Atlanti óceán), indiai ízekben párolva. Ebben van kókusz is (indiai óceáni szigetek), kurkuma (Kína), a többi titkos :)  

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...