2010/01/15

vajas kifli utazáshoz




holnap utazunk Szekszárdra, 'APA-LAND'-ra, ahogy mi hívjuk. Ehhez találtam ki uzsonnának, vacsorára, reggelire a következő sonkás (némelyik füstöltsajtos) kiflit. Könnyű csomagolni és nem túl nagyok, egy-két-há falatra elfogyaszthatók. Tejes tésztát kelesztettem, körcikkek és bele a sonkaszeletek, felcsavar, megsüt. Illatosan finom lett, péntek ebédre is ezt ettem török paradicsomos bulgursalátával, amit pedig Mautner Zsófi új szakácskönyvéből lőttem.


fél kiló liszt (én BL55 pannonból csináltam, de kis arányban lehet keverni egészségesebb lisztekkel is.)
2,5dkg élesztő, só, cukor
3dl langyos tej


A dagasztást és kelesztést mindig a gépre bízom, a többit magam. Kétfelé választom, ha megkelt, körre kinyújt, 6 körcikkre felvág, és a cikkekre teríti a rávalót. (sajt, sonka, de lehet krémekkel is kenni.) Felteker és újra keleszt, aztán 180 fokon süt.
Most, hogy készen lett, és megkóstoltam, a tészta miatt lehet lekváros buktának is készíteni, kalácsszerű, szellős a tésztája.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...