2010/08/17

szecsuáni marha

ez a recept egy ősrégi szakácsfüzetből való, a 100 legjobb kínai étel nevet viseli. Ismét előkerült a jó öreg wok a falról és csak dobáltam bele..
Előkészítés. A répát megpucolom, csíkokra vágom. Hagymát is. Meg a marhahúst.
Szójaszósz, kis húsleves és a fűszerek előkészít: porgyömbér. só, bors, fokhagyma, 1 tojásfehérje

2 személyre csíkoztam fel a borjúhusit. Bepácoltam a szójába és megforgattam a tojásfehérjében. A wokot feltüzeltem és amikor már füstölgött kicsit az olaj ( egy kínai főzőórán láttam, hogy így kell), akkor rádobtam a húst és 7-8- percig pirítottam. A fehérje kicsapódik, de ez egyáltalán nem nagy baj. Kevergetni érdemes, a némileg ráégett részeket különösen, ettől csak jó lesz az íze.

Ha letelt az idő, a hagymát és a répát is külön megpirítom, kevergetem, fűszerezem. Utánadobom a husit és felöntöm a kis húslevessel. Mivel ma elsóztam kicsit, ezért még vízzel is higítottam, és a wok aljában úgy kevertem a cuccot, hogy minden a folyadék alá kerüljön, és így főtt még 15 percig legalább. Én csalamádét ettem hozzá, férjem főtt krumplit.
Sikere volt!


Posted by Picasa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...