2010/08/13

vöröslencse daal

isteni köret, de nekem így fogyókúra táján nemcsak köret, hanem szimplán egy ebéd is. Nem sok minden kell hozzá, lásd a fotót. A vöröslencse csuda hamar megfő, 5-10 perc. Sajnos a természet úgy találta ki, hogy amikor puha, akkor szétnyílik és elveszíti ezt a gyönyörű színét. Megfőztem sós vízben.

Ezalatt megpirítottam a hagymát és fokhagymát és édeskömény, meat masala ment rá, szintén pirítottam vele. A végén a kashmiri mirch nevű fűszerem, ami Indiából való (annak idején levágtam a papírdobozokról a nevet és azt tűztem bele a fűszerpohárkákba, hogy tudjam :) ) és a chiliport helyettesíti, olyan méregerős.

Ezt az egyveleget a lencse után dobtam, és miután az elfőtte a levét, kaptak még leforrázott, hámozott paradicsomot, meg kis olajat és összeforr. (A lencsét jól meg kell mosni főzés előtt!)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...