2011/03/28

csirke fügével, sárgabarackkal, marokkói ízekben

aki szereti a kicsit csípős és édeskés ízek harmóniáját, annak ízleni fog ez a recept, az biztos. A füge valami hihetetlen édes ízt ad, sokkal inkább, mint az aszalt barack. 4 személyre készült.

Egy egész csirkemellet kicsontoztam és a husit felkockáztam, majd a fügét és a barackokat félbevágtam. (tanakodtam, hogy ezeket is pácoljam-e, végül az igen mellett döntöttem. Jól.)

A következő pácban forgattam meg:

1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2-2 ek szójaszósz és olaj
bors, erőspaprika por
kókuszreszelék 2 ek
fahéj, 1 csapott ek
víz, hogy összeálljon.
Ezeket leturmixoltam és összekentem vele a csirkét. Hűtőben ízesedett 1 órán át.

Majd kivettem a husit és forró olajban megpirítottam rajta a fűszereket, azután vízzel felöntöttem, hogy legyen szaftja is. Jól beforraltam, nem siettem vele. Utána is kellett még vizet tölteni, mert elpárolgott.

A köret mazsolás rizs volt mellé, bő sós vízben kifőzve, mazsolát utóleg belekeverve.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...