2011/03/28

török joghurttorta

az Arabesque szakánykönyv már régóta megvan, de most mégsem Claudia Rodentől lestem el ezt a török finomságot, hanem alacarte-től, akit szintén az említett könyv ihletett meg.

3,5 pohár joghurt, lecsepegtetve, hogy szép sűrű legyen (vagy a töröktől igazi török joghurt)
4 tojás kettéválasztva
citrom héja, plusz a fele leve
8 dkg barnacukor
3 ek liszt

ugyan az eredeti receptnél szó nincs karamellizálásról, én most kaptam a névnapomra egy szakácsfáklyát és menten ki akartam próbálni. Így is lett.

A fehérjékből habot verek. A többit egy keverőtálban szépen homogénre keverem, kis vanília aromát is tettem egy kiskanállal, most jut eszembe, és a masszába beleforgatom a kemény habot. Elég lágy lesz.

Aztán az egészet átöntöm egy szilikon négyzettepsibe, 20*23-as. A sütőt 180 fokra melegítem és a sütit 45 percig sütöm. Félidőben letakarom a tetejét, ami gyors tempóban barnul. A tészta vastagsága kb. 1,5 centi lett. Kihűtöm.
Majd megszórom barnacukorral és a gázpisztolyommal jól ráégetem.

A tészta citromos, a habtól könnyen málik a szájban, a karamell a tetején roppanósan finom. Ez lett belőle.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...