2011/03/15

királyrák tempura

a tempura egy japán étel (inkább készítési mód, konyhai technika), palacsintaszerű tésztában kisütött tengeri valami vagy zöldségféle. A 16. század közepén a portugál (!) misszionáriusok és kereskedők vitték be az országba, aztán meghonosodott és mára széleskörben ismert snack-szerű japán étel lett.

A bundához:
1 csésze jéghideg víz
1 csésze liszt
1 tojás
fél tk só
fél tk sütőpor
összekeverem és a hűtőben pihentetem.

A mártogatóshoz: (Ez egy hihetetlenül finom mártogatós, fogom gyakrabban is készíteni!) Kell hozzá
2 gerezd fokhagyma
1 tk gyömbér
3 ek szójaszósz
2 ek cukor
2 ek borecet
1 tk meat masala
1 dl kókusztej

Tűz fölött elkeverem a hozzávalókat, a végén adom hozzá a kókusztejet és jól összeforralom, míg sűrűsödni nem kezd.

A királyrák fagyasztottként érkezett hozzánk. Hideg vízben kb. egy óra alatt kiolvadt, sóztam, borsoztam. Majd a bundás elegybe beleöntöttem, szűrőkanállal lecsöpögtettem és naggyon forró olajban hirtelen kisütöttem.

Köretként rizst főztem mellé. Bő vízben (mint az olaszok), amit ízesítettem egy kis darab leveskockával. A megfőtt rizst leszűröm, kap egy pár deka vajat és pici sót is. Majd reszelek rá friss citromhéjat és jól összekeverem.

Finomat ebédeltünk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...