2011/06/14

krumplis kockapogácsa

nyersen is finom, gyúrni húdejó és megsütve is finom. Ilyen tésztát találtam hedonism-nél, (riport vele a dining guide-on, innen jutott ő eszembe), aki melegen ajánlotta a pogiját. Én ma nem akartam a lehulló formák újrahajtogatásával foglalkozni, ezért azt a döntést hoztam, hogy pogácsa helyett simán csak felkockázom a tésztát és úgy sütöm ki. Jó döntés volt - nem volt még soha négyszögletes pogim. :-D


Az elkészítési idők:

hozzávalók előpakolászása, mérése 5 perc
összedolgozás 10 perc
első pihentetés 30 perc
1. hajtogatás utáni pihenő 10 perc
2. hajtogatás utáni pihenő 10 perc
3. hajtogatás utáni pihenő 10 perc
formázás 5 perc
hideg sütőben 20 perc
kisütés 45 perc

a tésztához kimértem:

55 dkg liszt (rétes és sima, 2/3-1/3)
25 dkg margarin
2 sárgája
2 dkg friss élesztő
cukor
3 tk só
1 tk sütőpor (ettől lesz jó levegős)
30 dkg főtt, összetört krumpli
2 ek tejföl
1 dl tej
tetejére tejföl kenésnek


Gyúrd össze! Kézzel, nyakig lisztesen a kisfiamtól, de szép puhára gyúrom, majd megy is pihenni. Ahogy írtam fent, hajtogatom háromszor, kinyújtom végül 2 ujjnyi magasra. Ezt már nem fog emelkedni. Becsíkozom, felkockázom, majd zsírpapíros sütőlapra ültetem és várok.

Lekenem felvizezett tejföllel (bármelyik lángossütős megirigyelné...). A sütőt 190 fokra állítom és 35-45 perc között sül ki a sütődtől meg a kedvétől függően. A tejföltől barnul a teteje, erre ügyelni kell. Légmentesen elzárva márnap ugyanolyan puha, omlós.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...