2011/06/27

kuszkusz salátának

vendégeskedünk a szülői házban, de szülők nélkül - idegen konyhában az ember meg csak ide-oda nézeget tétován, hogy mi hol is van. Történt, hogy gyors ebédre volt szükség, de valami elkápráztatót akartam, megünnepelve, hogy hurrá nyaralunk. :-) Találtam a spejzban kuszkuszt, meg aszalt paradicsomot is, gondoltam, minden más fűszer akad majd. Akadt is!


Lilahagymát és fokhagymát fonnyasztottam kis olajon, dobtam rá zöldpaprikát és felkockázott paradicsomot, megpirítottam. Rászórtam római köményt és őrölt fahéjat, szárított petrezselymet, átforgattam és felöntöttem alaplével, hogy bőven ellepje. Forraltam rajta egyet, majd hozzáöntöttem a száraz kuszkuszt,elzártam és letakarva békén hagytam. Pár perc elteltével pedig aszalt paradicsom szeletkéket kevertem bele, meg friss mentát tépkedtem a kiskertből. A fahéj nagyon szexi fűszer, isteni íze lesz tőle!

(a friss paradicsomot én nem szoktam hámozni, mert macerás, de ha kész a kuszkusz és átkeverem párszor, a paradicsomkockák héja simán megadja magát és könnyedén ki lehet halászni a köretből azt a párat. Az aszalt paradicsomnak pedig egész más az íze, ezért teszek én bele mindkettőt.)

Köretnek tálaltam marokkói fasírtgolyók mellé és a tetejére tortilla chipset tördeltem.

jódolgunkat bizonyítja, hogy ilyen mesés kertbe csöppentünk. A fákról fürtökben lógnak az orchideák, muskátli és dísznövények mindenhol és egy csodás fűszer- és zöldségkert!





 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...