2011/06/28

házisajtot készítek


az első próbálkozás neve: fokhagymás-oreganos házisajt. Remek lett! Ára: 23dkg/330Ft (kilója kb. 1400Ft).

Egy bociautomatából vásároltam tejet, 2 litert, gondoltam, ennyit beáldozok az első sajtomra. Pedig találtunk jó privát termelőket helyben, akiktől tudunk vásárolni friss sajtot, de a gondolat nem hagyott nyugodni, hisz nem olyan bonyolult folyamat ez!

Egy háromliteres lábosban felforraltam a tejet, 1 csapott ek sót tettem bele, majd 5 ek citromlevet. A tűzön hagytam takarékon és vártam. Nem történt semmi. :((( Tovább vártam, azt mondták, csak türelmesen.(rossz volt az olimposz?!) No, én aztán meguntam és utánalöttyintettem ecetet, 20%-ost, na eztán összerántotta és betúrósodott. Egy szűrőbe öntöttem, amit szövettel is kibéleltem, és nagyjából lecsöpögtettem.

Ekkor történt az ízesítése: 2 gerezd fokhagymát felaprítottam és 1,5 ek oregano is rászórtam a túróra/sajtra, lazán belekevertem. Összefogtam felette a szűrőkendőt és egy prést tettem a tetejére, hogy a maradék savó is elhagyja. Így vártam pár órát. Kivettem a présből, elég csinos kis formája van. Bedörzsöltem sóval minden oldalát, majd törtem rá borsot.

Hűtőbe tettem éjszakára és csak másnap reggelire kóstoltam meg. Végül sajt vagy túró lett? Az igazi sajthoz kell oltóanyag, ebben az nincs, de a halmazállapota, íze egészen sajtszerű. Tejsajt lett vagy ahogy Indiában használják, paneer. Legközelebb a túróból-vajból-tejből készült sajtokat is kipróbálom! Az ízesítésben meg nincsn határ. Amit én nagyon kedvelek, az a köményes, a boursin, és füstaromával is kísérletezni fogok. Szép sorjában.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...