2011/06/02

csicseriborsó lisztből kiflik

szép színes tészta, csicseriborsó liszt is van benne, de épphogy. Az ember nem is gondolná, hogy pár kanál mennyiség is már ennyire érződik a tésztán. Sőt, félfogós liszt (fbl 42, Felsőbácska) is került bele, szóval aki a békebeli vajas-sós kiflit keresi, az eltévedt.

Régen sütöttem már hasonlót, de ez ízében és puhaságában is jobb lett. Ma nem volt szükség kenyérre, így ezek a fagyasztóból egyesével jönnek majd elő, szükség szerint.


Arányokról kb. tudok nyilatkozni, nem jegyeztem le menet közben:

18 dkg aktív kovász (igazi saját, amit napok alatt lehet felhízlalni...)
5 dkg gríz
2 púpos ek csicseriborsó liszt
40 dkg fehér búzaliszt
5 dkg fbl42-es liszt
2 dl langyos víz
1 ek só
1 tk cukor
2,5 dkg élesztő
3 ek pirított szezámmag

Kézzel gyúrtam össze, lágy lesz a tészta, lehet variálni ilyenkor még a víz-liszt mennyiségen. Bőven kelesztettem, 2,5 órán át legalább (ilyenkor halványan beolajozom a tenyerem és átsimítom a cipót, majd lefedem fóliával, hogy ne száradjon meg a teteje), majd kelés után felporcióztam egyenlő kiscipókra, 9 felé. Hagytam, hadd nyugodjon meg a tészta megint. Negyed óra. Ekkor a cipókból egyenként ovális lapokat nyújtottam és feltekertem kiflibe. A két végét összecsippenttem.

Újabb kelesztés, háromnegyed óra, majd vízzel lekenem, durva dekor sóval megszórom és mehet a gőzös sütőbe. 200 fokra, 25 perc biztos. Talán kicsit tovább is. Néha bepermeteztem kis vizet, amúgy nem kell bolygatni.

Rácson hűtöm ki és fotózom. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...