2011/06/14

szalmakrumpli, a kócos köret


azért van meló vele, nem írhatom, hogy 10 perc és kész. Valamint ilyen melegben inkább nyárikonyhába való, de én nagyon ki akartam próbálni. A roppanós sültkrumplit, roppanós hagymával. A husi hozzá a korábban lejegyzett csirke Orly módra volt,

A krumplit előző este lereszeltem egy kislukú gyalun, vagy tökreszelőn, lényeg, hogy ilyen gyufaszál csíkokat adjon ki az alján. Minél vékonyabb, annál extrább. Egész éjjel vízben hagytam ázni, hogy a felesleges keményítő kioldódjék. Nem barnul, nem puhul meg, semmi aggodalom.

Aztán bizony szárazra kell csepegtetni, konyharuhával felitatni, mert a forró olaj majd nem szereti a vizet. 180 fokra hevített olajban hirtelen kell beledobni és egy-két perc alatt elérni az arany színét. Törlőkendőn lecsöpögteted és fűszersóval a markodban átforgatod a kezeddel.

A roppanós hagymakupachoz a hagymát félbe-, majd karikákra szeled és beletúrsz többször is, hogy szálaira essék. Majd 3 ek étkezési keményítővel jópárszor átforgatod, hogy belepje a fehér por. Ezek után mehet a krumpi után az olajba, a színét kell figyelni, van, aki barnábbra sülve szereti. Ezt is le kell itatni az olajtól, miután kisült. És a legjobb most jön. A két kupacot össze is lehet még tálalás előtt keverni, forgatni és akkor a tányéron tényleg egy nagy labda kóc van köretnek. Én nem voltam biztos, hogy minden ebédvendégem szereti-e a hagymát, ezért külön tálaltam.

Az olajban kisütött krumpli nem éppen diétás, de majd ma rántás nélkül készül a borsófőzelék.... mint mindig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...