2011/06/11

bucik baconnel és hagymával a tésztájában


holnapra kell készülnöm kenyérfélével és mivel kétnapos ünnep van, ezért olyan fajtát képzeltem, ami mondjuk hétfőn sem adja majd fel...
Kenyérbúzalisztből készült, nem variáltam a keverésekkel, viszont aktív kovász és élesztő is dolgozott azon, hogy szépen hólyagosodjék. 80 dkg lisztből csináltam 4 egyforma cipót, olyan ízesítéssel, ahogy a család azt szereti - lágy bacon-íz csiklandoz belül, időnként párolt-sült hagymára harapsz rá, amúgy meg simán roppan a héja. Fenséges!

68 dkg Bl80 búzaliszt
12 dkg kovász
2,5 dkg élesztő
1 tk barnacukor
1 löttyintés olívaolaj
1 púpos ek só
2 ek szezámmag
melegvíz, úgy 3-3,5 dl

ezeket, ahogy van, kézzel összedolgozom, kissé olajozom a felületét, majd félreteszem pihenni. Addig kiballagunk a helyi agility versenyre/bemutatóra. (kutyusok akadálypályán rohangálnak, a gazdik meg hol előttük, hol utánuk, vicces).

Kelt a tésztám 2 órácskát, gyönyörűen belakta a kelesztőtálat. Ekkor bacont pirítottam, de csak félig, majd hagymát, szintén nem barnulásig. Ezeket a hozzávalókat a megkelt és ellapogatott tésztára szórtam több részletben, hajtogattam, majd négyfelé osztottam és félretettem a szilikonra pihenni. Ezalatt le is takartam a cipókat.

Fél óra múlva, vagy tán nem is volt annyi, kézzel egyenként ellapítgattam a cipókat, hogy a levegőt kinyomogassam belőlük, majd buci formára feltekertem őket. Megint pihent, míg a sütőm azt nem mondta, hogy ő már 200 fokos.

Ekkor történt, hogy bevagdostam a tésztám tetejét csíkosra, kockásra és lefújtam fokhagymás és köményes olajjal, majd zsupsz be. Utánafújtam permettel vizet, ezt háromszor a sülési idő folyamán, ami összesen kb. 45 perc volt.

Most hűlnek. Reményeim szerint a belseje lukacsos. Még nem szeltem meg.







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...