2011/11/08

narancsos kuglóf

főpróba Karácsonyra. A forma szilikon, 22*11 cm. A tészta mennyisége határeset- elbírna egy nagyobb formát is, és akkor nem nő ki belőle annyira. De szép, levegős-szálas tészta lett, a héja szépen sült és a vágott képen látszik, hogy vastag is. Ahogy a nyers tésztát összetekered, keletkezik egy tésztavég, amit érdemes úgy forgatni, hogy a forma belső felére tekeredjen, így nem látszik majd kívül, mint nekem.
Én most nem kevertem bele kakaót, érezni akartam csak a tészta ízét, de szép mintás lesz, ha a tészta egyik fele kakaós. Ki fogom ám próbálni.



A házi gyártású narancshéj reszelék  világbajnok lett benne, olyan szép átható az íze! 2 tk ment bele, de lehet 3 tk-val is. Vaníliát még elbírna, ünnepekre az aroma helyett egy bourbon rudat fogok kaparni. Langyosan ettük, én bodzalekvárral, tejeskávéval.

Elkészítési idők:

ma kisfiam miatt 5:50-kor keltünk, a tészta fél7-re készen állt. :-) 2 óra múlva megkelt és formáztam, majd újabb egy óra és szinte kikelt a formából. Sütés 43 perc volt 180 fokon. Formában hűlt ki, egy óra múlva szegtük meg.

A tésztához kellett:

50 dkg liszt
2 tojás
1,5 dl langyos tej
10 dkg porcukor
15 dkg olvasztott vaj
3 dkg felfutott élesztő
csipet só
vanília kivonat
2-3 tk reszelt narancshéj
5 dkg mazsola

A fentiekből (kivéve mazsola) tésztát gyúrok és megkelesztem. Szétlapogatom egy téglalappá, megszórom mazsival, hosszanti oldalán félbehajtom, megint megszórom mazsival és feltekerem, mint egy beiglit. A formába illesztem, a hajtáséllel befelé. Ekkor a formám feléig ért, de egy óra múlva emelgette a konyharuhát, amivel letakartam... 180 fokra melegített sütőnek 43 perc kellett, hogy szépen megbarnuljon, én az első 10 perc után fóliával letakartam a tetejét.



ui.: harmadnapra igen megszikkadt, igazándiból aznap a legjobb, de kis mikrózással (egy szelet 8-10 mp-re) olyan puha lesz, mint első nap.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...