2011/11/26

kenyér teljeskiőrlésű búzával


Annyira szeretem ezt az alapvetően rozskenyér receptemet, hogy azt gondoltam, semmi baj nem lesz, ha a rozslisztet tk búzára cserélem. Nem is lett baj, ellenben egy nagyon finom kenyérke.

a recept:
a dagasztóba tétel sorrendjében: 2,5 dl víz
2 tk só
2 ek joghurt (igaz, most tejföl volt csak)
2 ek olaj
csipet aszkorbinsav
1 tk barnacukor
20 dkg öregtészta
10 dkg tk tk búzaliszt
40 dkg kenyérliszt bl 80
1,5 dkg élesztő

magok, pelyhek tetszés szerint 4-5 ek-val. Az én változatomban 2-2 ek lenmag, pirított szezám, fekete hagymamag jutott. Valamint 2 ek burgonyapehely.

Kétszeresére kelesztettem, formáztam hosszúkenyérnek, majd mégegyszer kétszeresére kelt, immár a sütőlapon. Liszteztem a tetejét, bevágtam,  majd 200 fokos sütőben 40 percig sült. Hűlés után szeleteltem és fagyasztottam, persze pár szeletet megkóstoltunk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...