2011/04/27

medvehagyma pesto-s juhtúrógombóc szőlővel

a saját gyártású medvehagyma pesto nagyon bevált, a hűtőben kis üvegben tárolom és gyanítom, hogy még mielőtt bármi romlandó lenne rajta, el fog fogyni. Ma ízesíti a túrógombócokat.


A bryndzát (kb. 10 dkg) fel kellett használni, ezért ütöttem hozzá egy tojást, megszórtam fél kk. szerecsendióval, kis sóval és egy marék zsemlemorzsával, hogy jól formázni lehessen, olyan állagúra. Végül belekevertem 1 tk pestot. Gombócokat gurígattam a  vizes tenyeremben és kicsit állni hagytam. Ezalatt felforraltam bő lábas vizet, és amikor már zubogott, beledobtam a golyókat. Hamar kifőtt az enyém, olyan diónyi méretűek, kb. 5-6 perc alatt a 12 darab.  Köretként 3 főnek bőven elég.
Szőlőkalappal tálaltam és egy isteni töltött csirke mellé kínáltam köretnek, ami a tegnapi családozásból maradt: "-..ugyan vigyétek már el, különben kidobnánk....- Engedtünk a rábeszélésnek! :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...