2011/04/10

tűzdelt dám gerinc, lassú tűzön, almával


ismét egy ízletes, azt mondom, hogy fenséges vadétel! Hogy a hús jó lesz, abban biztos voltam, fiatal dám, ha jól átsül, mi baja lehet?! De hogy az alma ilyen csodálatos ízű lesz, arra már nem számítottam. Ahogy átjárta a húslé,a fokhagyma, a bacon zsírja és a saját illata, hát igazán mennyei! Ha a hús elkészült, érdemes tíz percre lefedve magára hagyni. Összeértek az ízek és nem is hűlt ki.

Így készült:
Előző nap mélyhűtőből felengedem a husit, két darab negyedkilós darab, csont nélkül, a gerincoszlopról lefejtve (olyan a formája, mint a szűzérmének). A közepébe lukat szúrunk egy éles késsel és baconcsík megy bele meg fokhagyma - ettől rózsaszín és fehér a husi közepe, ha szeleteled -, az egészet ízlés szerint fűszerezzük, sózzuk, borsozzuk. Teteje beirdalva, minden lukba fokhagyma. Sok fokhagyma. Be kell még pácolni peperone olajjal és egy éjre mehet aludni a hűtőbe.

Reggel  a tepsi aljába kis olajat öntök, kolozsvári szalonnacsíkokkal körbetűzdelem a husit, beleteszem és egy almát cikkekben mellédobok. Letakarom fóliával és 120 fokon 3 órán át békén hagyom. (Kétszer rányitottam és meglocsoltam a saját levével.) Majd levettem a fóliát és rápirítottam. Ebédig rátettem a jénai magas tetejét, így a gőzben összeértek az ízei. A puhasága, az íze, a színei - mind magáért beszél! (KJ)


Hozzávalók 4 főre:
fokhagyma, alma
bacon, kolozsvári
fél kiló dám színhús
só, bors, peperone olaj

Elkészült 3,5 óra alatt, a tényleges munka vele 30 perc előkészítés.

Köretként sült krumplit készítettünk, ahogy a nagyoktól láttuk: egy éjszakára vízbe áztatom a felszeletelt krumplit, majd 160 fokon 2,5 percig elősütöm, kiveszem, pihenek. Aztán 180 fokra melegítem az olajat és készre sütöm a krumplikat. Nem vékonyra szeletelve is szép ropogós lesz így. A végén meg lehet forgatni fűszersóban, mi így tettünk.

A sült almával, a tegnapi baconos spagettitészta maradékával és a krumplival tálaljuk:


Kalória: le sem írom...

Bátor szülőknek: másfél éves fiúgyermek is eheti, ahogy ezt megtapasztalhattuk....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...