2011/04/22

medvehagymás csiga

Hétvégén leruccantunk Orfűre, az idei Medvehagyma Fesztiválra. Gyönyörű a környezet, nyugodt tó, körülötte szépen kiépített utak, a falucska nem nagy, de jól karbantartják, sok új építésű házikót is láttunk. Kis lezárás volt ugyan egy biatlon verseny miatt, de ez cseppet sem volt zavaró. A kirakodóvásár és fesztiváltér nem volt nagy, a parkolókért meg kellett küzdeni. Szegény "őslakosok" vajon hogy viselik, hogy a füvükre parkolunk?...


Ezt a receptet a fesztiválon lőttem. Vettünk is kóstolókat és ahhoz kaptuk a kis stencilt a receptekkel
Kézzel vagy dagasztógépben vagy kenyérsütőgép dagasztó programján, mindegy. Én kézzel állítottam össze a tésztát, hogy a folyadékot jól tudjam adagolni, aztán mikor összeállt, áttettem a gépbe, dolgozzon ő vele még 10 percet.

benne volt:
fél kiló liszt (nekem a fele öregtésztából való, ami még nem olyan öreg, csak tegnapi)
2,5 dkg élesztő, kis langyos tej, cukor
1 tk só plusz 2 ek sonka áztatólé (ez éppen a csülkös bablevesből maradt ki, gondoltam itt sem tesz majd rosszat)
2 löttyintés olívaolaj
2,5-3 dl tej, amennyivel jól gyúrható tésztát kapunk ( ha a fele öregtészta, jóval kevesebb folyadékot vesz fel, vigyázat!)

a kenéshez tojás
a szóráshoz bele medvehagyma, annyi, hogy befedje a kinyújtott tésztát (kb. 8 dkg)

az élesztőt a cukorral a langyos tejen "elindítottam", ez egy-két perc, majd mindent, ami a tésztához kell, egy nagy tálban kidolgoztam. A tej adagolását érdemes óvatosan, nehogy sok legyen. Ha elválik az edény falától, én bizony áttettem a gépbe, hogy jól átdolgozza még 10 percet. Eztán ment a kelesztőtálba, másfél órára, addig levest főztem.

Amikor duplájára kelt, kinyújtottam, jó kis tészta, nem ragad, szép téglalapra a nagyobbik szilikon nyújtólapon. Ez kb. fél centi vastagság lett. Rászórtam a felaprított medvehagymát, amit mosás után jól leszárítottam, hogy ne vizezze el nekem a tésztát. Szóval rászórtam és mint a beiglit, feltekertem csigába a téglalapot. Két centi vastag szeletekre felvágtam egy éles késsel, hogy ne nyomja össze a csigákat, óvatosan, majd a nagytepsiben lefektettem őket. Nagy pihenés következik, hogy mégegyszer jól megkeljen. Nem sietek vele, még alig 10 óra és ebédre szeretném ropogósra.

Ha megkelt, egy tojással lekened és 200-220 fokon 15-20 percig kell átsütni. 14 csiga várja a sorsát, a többség a fagyasztóban végzi ma is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...