2011/04/16

foszlós vaníliás briós


blgoltam már egy briós receptet, amire azt írtam, a tökéletes briós. Nos, lehet még fokozni! Jade konyhájában találtam egy igazán foszlós receptet, némi módosítással magamévá tettem és mondhatom, alig bírtam lefagyasztani, mert a család azonnal akarta az egészet. 12 db szép méretű briós lett belőle.

a tésztához elhasználtam:

25 dkg öregtészta
25 dkg fehérliszt
3 dkg friss élesztő
7 dkg cukor (ebből lehet akár 10 dkg is ízlés szerint)
2 egész tojás
fél tk só
2 kanál olívaolaj
1,5 dl langyos tej (amennyit felvesz, lehet h kicsit kevesebb)


a fentieket összegyúrtam lágy kalácstésztának és duplájára kelesztettem. Kicsit ragadósabb a tészta a természetéből adódóan, ezen nem kell megijedni.

Formázása: miután megkelt, ellapogattam és 12 körcikket vágtam, mindből zsemléket gurígáztam és kelesztettem még fél órát letakarva, akár lehet több is.

Majd végy egy zsemlényit magad elé, nyújtsd ki oválisra, vágj rá 2-3 késhegynyi vajat és tegyél rá tölteléket, amivel szeretnéd, vékonyan. Én vaníliapudingot tettem bele. Majd szorosan tekerd fel palacsintának és a kígyót tekerd fel csigába, a végét a kupac alá kell gyűrni. Így ültesd sütőpapíros tepsibe. Csináltam kísérletből kakaóporral is, de bármilyen ízű krémet-pudingot lehet hozzá főzni. Lényeg, hogy ne legyen túl híg. Újabb pihentetés következik, miután lefújtad kis vízzel.

Sütés előtt olvasztott vajjal lekenem a tekercseket és megszórom barna cukorral. Sütése 200 fokon történik, úgy 13 percig. A rákent vajtól szépen barnul a teteje, azt hittem, meg is ég majd, de nem. Ki kell ennyit várni, hogy belül is jól meg tudjon sülni.

Szépen szálasan foszlik és mennyei az illata frissan sülve. Ajánlom!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...