2011/01/14

csirkemell Orly módra

szeretem a hangzatos nevű ételeket. Különösen, ha rém egyszerű a recept mögötte. Az Orly módra egy sörtésztában kisütött húst jelent. A sörtészta pedig nem más, mint egy sűrű palacsintatészta, tej helyett sörrel. A végén semmi söríze vagy alkoholíze nincs, bátran ehetik azok is, akik nem sörösek. Elsül róla az alkohol, csak a habosodása miatt kell bele. Én a másfél éves kisfiamnak is mertem adni belőle - igaz, most jó nagyot alszik. :)


a "panírhoz":
10 dkg liszt
2 tojás, elválasztva
kis só
kevés olaj
1,5 dl sör

a husi:
tegnap 2 egész csirkemellet vettem kis a fagyasztóból: az egyikből a marokkói csirke készült el, a másikat kis fűszerezéssel átsütöttem mára. Így elősütve várta, hogy megorly-zzam. :) Felcsíkoztam a húst.

A tésztát összeállítom: a lisztet, sört és a sárgájákat elkeverem, a fehérjéket kis sóval felverem és hozzáforgatom, plusz annyi olaj, hogy jól csússzon. Kicsit állni hagyom. Aztán egyszerűen beleöntöttem a felcsíkozott husit, és forgattam benne, hogy minden kis csíkot belepjen a tészta.

Forró olajba egyenként belekanalaztam a tésztás husit, nem baj, ha a tészta kicsit mellécsurog, mert mihelyst éri a forró olaj, összeáll, lukacsosan megdagad, nem megy szanaszét.
Őszibarack befőttet kínáltam mellé körítésnek, meg ribizlit. Az őszi jobb hozzá, úgy próbáld.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...