2011/07/20

fateknőt kaptam! - öregtésztás fehérkenyér

a szülők Erdélyben jártak, ahonnan egy madárlátta fateknővel (melence, ahogy Erdély szakos barátaim mondják - köszi, Balázs!) tértek haza, egyenesen nekem szánva. köszönöm! Ma sikerült kipróbálni, egy jó kis recept alapján, amit egy magazinból ollóztam. A nevét nem írom ide, mert rendeltem is tőlük és pórul jártam, így nem szívesen adok reklámot, se pozitívat, se negatívat. Pedig az a kenyérke finom.
Legyen képriport belőle! :-)




Nem bírom megállni, legyen itt a recept is, süssétek meg! :-)

Előző nap:
25 dkg búzaliszt, 2 dl víz, 4 gr élesztő - összegyúr, lefed másnapig, de legalább 20 órát.
Majd ehhez hozzákever:
58 dkg liszt
3 dl víz, 1,5 ek só, 2 dkg élesztő, 1 tk sikér, 2 ek olaj
Összegyúr, megdagaszt, keleszt 50 percet. Megformáz, letakar, megint 30-50 perc, tetejét belisztez, bevág, sütő 230 fokra 3 dl vízzel gőzösítve (kis edényben az aljába betesz), majd megsüt 40-50 perc alatt. Rácson hűljön ki, nekem szépen becserepesedett.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...