2011/07/20

karfiolkrém leves


olyan zuhé volt nemrég, hogy a piacon csak a legvérmesebb eladók maradtak. A mézes bácsiról csöpögött a víz, de kitartott - jól tette, hisz pont ezért mentem, krémmézet mindenképp kellett hoznom, mert a kávéba is ezt teszem és kimúlt a múltkori üveg. Hamár ott jártam, vettem még véletlenül sóskát (rém mérges vagyok, zöld-zöld a levél, én spenótot akartaaaam!). Azt hiszem, útálom a sóskát, de majd most kiderül, holnap megfőzöm. És a lényeg, hogy a karfiol rózsáiból szépen csöpögött a zuhé és valahogy megkívántam.

Rózsákra szedtem és megfőztem annyi vízben, hogy ellepje őket. Adtam a vízhez borsot, szerecsendiót, babérlevelet, leveskockát, krumplit, hagymát és hagytam, hadd zubogjon a víz. Mikor puha volt minden, kicsit hűlni hagytam, majd merülőmixerrel pürésítettem. Egy-két darab maradt benne, nem gond. (a babérlevelet vedd ki előtte!)

Visszatettem a lángra, hozzáöntöttem a tejszínt és az apróra vágott eidami kockákat. Egy perc és kész. Paprikamagolajjal tálaltam - ez a világbajnok most nálunk.

1 fej karfiol
2 kisebb krumpli
1 fej vöröshagyma
fent leírt fűszerek
1 dl tejszín
5 dkg sajt
3 leveskocka
2 l víz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...