2011/07/24

perec sülve főve



családi ebédre készülődöm. Júliusra összegyűlik pár név- és szülinap, már csak a jegyzetem segít, kinek mi van ilyenkor. A gyerekeknek mindenesetre készítek sós perecet, amit már ebéd előtt is tudnak rágcsálni, vagy ha marad belőle, utána.

Biztosra megyek, mert a tésztája a jól bevált bageltészta Tücsökbogártól. Ettől aztán már csak a formázás más.

A tészta tehát:
25 dkg búzaliszt
25 dkg rétesliszt
2,5 dkg élesztő
1 tk cukor

a fentieket egy tálba teszem, a liszt mélyedésébe belemorzsolom az élesztőt és 1 dl langyos vízzel megvárom, míg elindul, ez kb. 15 perc.

hozzáadom a
1,5 tk só
3 dkg vaj
és kb. 1,5-1,7 dl vízzel tésztává gyúrom.

Pihentetem 50 percet. (az eredetiben 30 perc van, de nekem bejött a kicsit hosszabb pihenési idő).
Én a leírástól eltérően 10 db egyforma rudat sodrok, kb. 45 cm hosszúak (vagy nézed a szilikon tésztagyúrólap cm beosztását, vagy kicsit több, mint 2 arasz nekem.), majd pereccé kanyarintom őket.

Mehet a szódabikarbónás forró vízbe (1 zacskó szóda, 2 tk só, 1 l víz), fél percig kettesével, majd be a sütőbe, 210-re, 10-12 perc nem légkeveréssel. A tetejére durva só és/vagy napraforgómag, szezámmag dukál, még sütés előtt. Ha a vízfürdő után megszikkadt a teteje és később szórod, előtt vízzel lehet spriccelni, hogy ráragadjanak a magok.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...