2011/07/21

selymes lencsefőzelék



a hüvelyesek remek táplálékok, azonban a bélrendszert zavaró triszacharid nevű, gázokat fejlesztő hatóanyaga miatt sokan nem kedvelik. Ráadásul magas fehérje- és szénhidráttartalmuk miatt amúgy is nehezebben emészthetők. Az előáztatás is segít ezen, de a legtutibb, ha miután felforrt a vize, lecseréled rajta, így a vízzel együtt kiöntöd a felszabaduló hatóanyagokat is és nem kerülnek a hasadba. Legutóbb tarkababbal teszteltem, az működött, most lássuk a lencsét!

lencse 1 éjre beáztatva

citrom, mustár, 1 leveskocka, babérlevél, kefír
olaj, hagyma, pirospaprika, víz, keményítő

Beáztatás után a vizet leöntöttem róla, átöblögettem és feltettem forrni annyi vízzel, h bőven ellepje. Dobtam bele egy leveskockát is. Miután felforrt és habzott, kicseréltem rajta a vizet és ebbe már beletettem a sót, kolbászdarabokat, babérlevelet és puhásig főztem.

Ekkor ízesítettem meg kis mustárral, citrommal, 3 ek kefírrel. Majd készítettem egy keményítős rántást (olaj, hagyma, keményítő), levettem a tűzről és hideg vízzel felpuhítottam azt, majd hozzáöntöttem a lencséhez és jól megkevertem a dolgokat. Ekkor lehet megsózni, ha úgy kívánja az ízlésünk.

Hadd álljon egy kicsit lefedve, ne edd meg azonnal, ha lehet...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...