2011/07/25

öregtésztás fehérkenyér 2.

muszáj ezt az élményt leírni! Hát nekem ilyen magas és szép fehérkenyerem még nem is volt! (képen az arányosítás miatt a süteményesdoboz) Tatatataaam!!Ezt még sokszor fogom sütni, de nem blogolom le mindet, ígérem. :-) Elkezdek majd kísérletezni a liszt keverésével is.

Az eredeti recepten módosítottam pár dolgot:

1. 2 csapott ek sót tettem bele (a 1,5 helyett)
2. első kelesztés 60 perc lett, a második 50 perc
3. az öregtészta kelt 15 órát, majd egy éjre a hűtőben pihent. Elővettem, hogy kicsit átmelegedjen és utána kezdtem el dolgozni vele
4. tk rozsliszttel szórtam a tetejét
5. a sütést 230 fokkal indítottam, de visszavettem 20 perc után 200-ra
6. a tetején a bevágást a második kelesztés felénél végzem el, a lisztezést követően, így még van ideje kinyílni a sütés előtt.





Szóval a mostani recept tehát:
az öregtésztához 25 dkg búzaliszt, 2 dl víz, 4 gr élesztő, min. 20 óra kelesztés
Másnap hozzá:

58 dkg búzaliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl víz
1 ek sikér
2 ek só
kis cukor
2 ek olaj
összedolgozom alaposan, kétszer kelesztem, közötte formázom meg a cipót. Hogy ne tudjon lapulni, a második kelesztésnél konyharuhákkal megtámasztom az oldalainál.

az adagból egy 1,2 kg-os kenyér illetve cipó lesz. Jól bírja a fagyasztást, én szeletelve tettem el.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...