2010/12/13

krumplileves kolbászchipsszel

gazdag ízei lettek, ezért is írom ide.

6 közepes krumpli
1 fej vöröshagyma
1 répa
köménymag, babérlevél, őrölt szerecsendió, pirospaprika
1,5 liter alaplé
1 tojássárgája
2-3 ek mascarpone
kolbász



A hagymát megpirítottam az olajon, rádobtam a fűszereket is. Kicsit még pirítottam, majd ment a krumpi felkarikázva és a répa szintén. Felöntöttem az alaplével és megfőztem. Ekkor kivettem egy kevés krumplit és répát a kisfiamnak, majd összeturmixoltam a levest. A répától szép egészséges színe lesz! Eztán hozzáadtam a tojássárgájával kikevert mascarponét, amitől selymes lett az állaga.

Van itthon még házi kolbász, szüleim sk. készítették,  jó erős (!), ezt felkockáztam apróra és külön jó sötétre pirítottam, szinte füstölgött. (szellőztetés...)

Eztán a leves után dobtam a kolbászkákat. A léből így tud enni a kisfiam is, mert az erős íz nem főtt bele a levesbe.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...