2010/12/17

sajtos tekercs



ez a recept hajtovány néven méltán járja be a gasztroblogokat. Olyan ügyes tésztája van, könnyű dolgozni vele, jól kel, nyújtható, szépen sül, finom. A tölteléktől pedig szép vajas is. Kipróbáltam, hatalmas mennyiség lett, egy tepsi ugyan, de szépen szinte összesültek a csigák. Ebből le fogok fagyasztani is, az biztos.

A tésztáját bőven hagytam kelni, nem is néztem az órát, lényeg az, hogy a kenyérsütő üstjének a tetejéig megkelt - lehet, hogy nagyobb volt, mint kétszeres, ahogy ezt a receptek kérni szokták. Furcsa volt teljesen sima lisztből készült tésztát kóstolni, majdmindig kevert liszteket használok ma már.

A tölteléket tűzön olvasztottam össze, aztán sorsára hagytam dermedni, hogy ne legyen folyós - elég, ha sütés közben újra megolvad.
Limarától ollózva a recept:

50 dkg fehérliszt
1 tojássárgája
0,5dl olaj
1 ek só
cukor
2,5 dkg élesztő
3 dl tej

ezeket a gépre bíztam és jól megkelesztettem. Majd 2 részre vágtam és kinyújtottam vékony téglalapra. Rákentem egy kanállal a tölteléket.
ami 10 dkg vaj
és 10 dkg reszelt sajt együtt megolvasztva, kihűtve.

Eztán feltekertem a téglalapokat és trapéz alakban felvagdostam úgy kb. 4 cm-ekre. Tetejére mehet reszelt sajt egész nyugodtan. Egy tepsi lett sűrűn rakva, de szépen elválaszthatók, ami összeérne sütés közben.




Formázás után még fél óra pihenő jár neki, aztán a 180-200 fokon meg kell sütni szépen. Ez nekem 20 percembe telt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...